Prečo je pre vás tvorba videa dôležitá?

Schopnosť zaujať, presvedčiť a priviesť návštevníka späť na váš web sa v súčasnosti stalo nevyhnutným pre úspech v podnikaní viac než kedykoľvek predtým. Pokiaľ hľadáte kreatívny spôsob ako vystúpiť z radu a upútať, pridávanie videí na váš web je skvelou voľbou. Video tvorba vám v prvom rade umožní efektívnejšie sa vyjadriť a upevní vzájomné puto so zákazníkmi.

Pridávanie videí na vašu stránku nie je iba módnou záležitosťou. Je to skrátka „must – have“ každého komerčného webu. To však neznamená, že pridaním akéhokoľvek videa môžete očakávať nádejné výsledky. Pokiaľ sa chystáte pridať video na stránku, musíte si premyslieť, či vám pomôže dosiahnuť to, kvôli čomu tak robíte – zvýšiť mieru konverzie.

YOUTUBE video

Efektívnejšie získanie informácii

Už sme sa o tom zmienili. Áno, video vám pomôže odovzdať posolstvo podstatne rýchlejšie než text, ktorý by si zákazníci museli prečítať. Pokiaľ, samozrejme, nemajú nejakú schopnosť super rýchlej konzumácie textu. 🙂 Tým nemyslím, že by video malo kompletne nahradiť texty. Výborne ich však doplní a posilní to, čo chcete svojim návštevníkom odkázať.

Video pomôže zvýšiť percento nákupov

Schopnosť videa pridaného na stránke však nespočíva len vo zvyšovaní miery preklikov. Zároveň tiež pozitívne ovplyvňuje rozhodovanie zákazníka pri nakupovaní. Predstavte si napríklad, že predávate šály. Pridaním videa, v ktorom svojim zákazníkom predvediete XY spôsobov, ako si môžu šál uviazať a vyzerať vďaka nemu zakaždým inak, v nich podporíte túžbu vlastniť ho. Opäť sme raz pri tom, aké je dôležité nepredávať produkt, ale to, čo vďaka nemu ľudia získajú

Video zaujme vašich zákazníkov

Ide o to, že audiovizuálne odovzdávané informácie umožňujú zákazníkom sústrediť sa na váš odkaz viacerými spôsobmi. Zároveň predĺžia čas, ktorý na stránke ľudia strávia. To znamená, že sú dlhší čas vystavení prínosom, ktoré im prostredníctvom vašich služieb alebo produktov ponúkate, vašim call to actions prvkom (výzvam na akciu) a podobne.

Navyše, video prináša ešte jeden obrovský benefit. Na rozdiel od ostatných spôsobov, o vašej spoločnosti, produktoch alebo službách nielen hovorí, ono ich návštevníkovi rovno ukáže! To je rozdiel medzi aktívnou a pasívnou účasťou zákazníka.

Stalo sa už pravidlom, že ľudia sa naučia a zapamätajú si nové informácie lepšie, keď sú do veci aktívne zaangažovaní. Video tento cieľ aktívneho zapojenia zákazníka dokonale spĺňa.

Vďaka videu môžete zdieľať príbeh… a príbeh predáva

Príbehy pomáhajú užívateľom vytvoriť si emocionálne puto s poslaním alebo cieľom značky. A emocionálne puto zase mení spôsob uvažovania, inšpiruje k akcii a vytvoreniu hlbokej lojality k značke.

Ak máte v úmysle presvedčiť svojich návštevníkov, aby klikli na tlačidlo “kúpiť“, alebo sa prihlásili na odber newsletterov, sú to práve príbehy – nie fakty, ktoré majú silu ovplyvniť ich rozhodovanie. Využite magickú silu príbehov  a prekonajte s nimi svojich súperov.

Pokiaľ chcete hrať prvú ligu, použite príbeh, aby ste odomkli najsilnejšiu emocionálnu zbraň vo svojom marketingovom arzenáli.

Dožičte návštevníkom trochu zábavy!

Výsledné video nemusí byť striktne informatívne. Pokojne môže byť aj zábavné. Koniec koncov, práve to bude dôvodom, prečo si ho diváci budú pamätať a v lepšom prípade ho aj zazdieľajú.

Nielen zákazníci milujú videá

Ako sme už spomínali, vďaka videu strávia návštevníci na vašej stránke viac času. Dlhšie návštevy stránky budujú dôveru a signalizujú vyhľadávačom, že vaša stránka má dobrý obsah. Spoločnosť Moovly uverejnila šokujúcu štatistiku: Pokiaľ máte na svojej webovej stránke zverejnené video, existuje až 53-krát väčšia šanca, že v Google vyhľadávaní sa zobrazíte na prvom mieste.

Odkedy Google vlastní YouTube, výrazne sa zvýšil podiel závislosti videa na výsledkoch vo vyhľadávaní. Uistite sa, že ste optimalizovali svoje videá na YouTube. Vytvorte zaujímavý nadpis videa a jeho popis, pridajte prelinkovanie na svoju stránku, sociálne siete, produkty a služby. Dajte návštevníkom šancu urobiť druhý krok. A objavte svet interaktívnych videí, ktorými vyzvete ľudí k akcii ešte viac!

Video zbližuje a upevňuje putá

Výborný spôsob, ako posilniť puto s používateľmi, je publikovať videá so zamestnancami. Ľudia radi nakupujú od tých, ktorých poznajú / o ktorých si myslia, že ich poznajú. Tak prečo im to neponúknuť? Či už video znázorňuje hodnoty spoločnosti, profily zamestnancov, predstavuje produkt a jeho používanie alebo donášku do domu, vždy je to skvelý spôsob, ako priblížiť zákazníkom vás a vašu spoločnosť.

Pomocou videa vysvetlíte čokoľvek

Spúšťate nový produkt alebo službu? Vytvorte video a ukážte ľuďom, ako fungujú. 98 % užívateľov sa vyjadrilo, že si pozreli video, aby sa dozvedeli viac o novom produkte alebo službe. To je aj dôvod, prečo 45 % spoločností, ktoré používajú video marketing, majú takéto video na svojej domovskej stránke. 83 % z týchto spoločností tvrdí, že toto ich video bolo efektívne. To nie je zlé, však?

Pokúšate sa vysvetliť zložitý koncept? Vytvorte animované video. Animácia môže uviesť váš koncept do života tak, ako žiadny text alebo hrané video nedokáže. Navyše, animované videá sú perfektnou kombináciou zábavy, nostalgie a jednoduchosti. A čo je najdôležitejšie, naozaj fungujú.

Videom zvýšite dosah

Tak, ako môžete zvýšiť svoj dosah prepojením svojho blogu na sociálne siete, môžete urobiť to isté so zákazníckymi videami. Prostredníctvom zdieľania svojho videa cez vlastné sociálne médiá, vytvárate príležitosť, aby sa stalo virálnym. Nezabudnite, zverejnením videa na svojom YouTube kanáli získate úplne nové miesto na vlastnú propagáciu.

Vďaka sociálnym médiám môžete maximalizovať mieru svojho dosahu a dosiahnuť, aby video videlo množstvo ľudí a spoločností, ktoré by sa k nemu ináč nedostali. Pokiaľ bude vaše video skutočne pútavé a bude obsahovať chytľavé call to action, odrazí sa to aj na príleve nových návštevníkov / zákazníkov na vašom webe.

Zaujala vás táto téma? Prečítajte si aj o ďalších trendoch v online marketingu v roku 2018. Používate video na webe, landing page alebo sociálnych sieťach? Pochváľte sa svojimi video-výtvormi v komentároch. ????