Push notifikácie – návod ako ich nastaviť

Na začiatku roka ste pravdepodobne zaregistrovali, že vás niektoré slovenské média na svojom webe požiadali o povolenie zasielania upozornení na nový a zaujímavý content. Prinášame návod ako si push notifikácie môžete jednoducho nastaviť aj vy.

Ako nastaviť push notifikácie a kde ich využiť.

Žiadna novinka, no stále veľmi efektívna metóda

V zahraničí sa push notifikácie (ináč aj Google Cloud Messaging) objavili už niekedy v roku 2015. Slovenské média však naskočili na rozbehnutý vlak len prednedávnom. Medzi prvé spravodajské weby u nás sa zaradil Denník N, ktorý o tom informoval na redakčnom blogu v druhej polovici januára.

Následne sa pridali aj Hospodárske noviny a spustili push notifikácie na HNonline.sk. Dodnes s nimi pracujú veľmi dobre a v priemere za 1 deň odošlú 3 – 5 notifikácii.

A nečudo. Veľmi rýchlo zistili, že sa jedná o skutočne efektívny spôsob ako čitateľa opätovne osloviť a pritiahnuť naspäť takmer kedykoľvek počas dňa.

Uplatnenie aj na blogoch a e-shopoch

Dnes robí e-mail marketing (tiež založený na budovaní databázy), PPC retargeting alebo FB kampane každý. Ľudia to majú okukané a reagujú na dané metódy len v obmedzenej miere.

Tým netvrdím, že s tým treba prestať – to určite nie. Push notifikácie sú však podľa mňa zaujímavou možnosťou ako osloviť a udržať si publikum.

Okrem spravodajských portálov vidím reálne uplatnenie aj inde. Je úplne jedno, aký web vlastníte. Dôležité je zamyslieť sa. Chcem notifikácie odberateľom odosielať po publikovaní nového článku na blogu? Alebo ponúkneme ľuďom pridanú hodnotu navyše a informujeme ich, keď v e-shope spustíme predaj dlho očakávaného iPhonu 8?

Ako nastaviť push notifikácie na svojom webe?

V prvom rade je potrebné vybrať si z množstva poskytovateľov, ktorý majú pripravené hotové riešenia a umožnia vám push notifikácie aj odosielať.

Vyberte si vhodné riešenie:

Do určitého počtu odberateľov môžete využívať všetky služby zadarmo (niečo podobné ako pri MailChimpe). Mne sa najviac pozdáva OneSignal, ktorý je doživotne zadarmo, bez obmedzení na počet zariadení, notifikácii, odberateľov či integrácií. Návod preto zameriam práve naň.

Registrácia a vytvorenie aplikácie

Zaregistrujte sa na webe OneSignal.com, potvrďte e-mailovú adresu a prihláste sa do služby. Ako prvé musíte vytvoriť novú aplikáciu. Názov aplikácie môžete zadať ľubovoľný, návštevník webu ho neuvidí.

Push notifikácie - začíname s integráciou.

Následne zvoľte platformu, na ktorú chcete push notifikácie aplikovať. My budeme pokračovať s platformou „Website push“. V ďalšom kroku zvolíme Google Chrome & Mozilla Firefox (dva najpoužívanejšie prehliadače).

Push notifikácie na web.

Potom zadajte URL vašej stránky v základnom tvare a vložte odkaz na ikonku. Optimálne rozmery ikony sú 192×192, aby sa korektne zobrazovala aj na zariadeniach s vyšším rozlíšením.

Upozornenie: Pokiaľ vaša webstránka nepodporuje HTTPS, tak zaškrnite políčko “My site is not fully HTTPS” a zadajte názov subdomény v tvare https://nazov.onesignal.com.

Následne vyberiete svoj cieľový SDK (v našom prípade WordPress), kliknete ďalej a ste takmer na konci.

Postupujte podľa inštrukcií OneSignal a na svoj web najprv nainštalujte a aktivujte plugin OneSignal – Free Web Push Notifications. V konfigurácii pluginu je priestor na zadanie Rest API Key a App ID.

A máme takmer hotovo! V podstate sa stačí pohrať s mnohými nastaveniami priamo v plugine, prispôsobiť si vzhľad, formu a preložiť hlášky z angličtiny.

Push notifikácie a odberateľov si následne spravujete prostredníctvom účtu v OneSignal. Je to veľmi jednoduché, intuitívne a základné odoslanie notifikácie (“New Message”) vašim odberateľom zaberie pár minút.

Pokiaľ by ste potrebovali pomoc s náročnejšou integráciou, nastavením alebo odosielaním notifikácii, tak vám skvelo poslúži dokumentácia OneSignal.

Prípadne napíšte otázku do komentára alebo nás kontaktujte cez formulár. Veľmi radi poradíme a pomôžeme vám vyťažiť z push notifikácii maximum.

Content marketing mi prirástol k srdcu už počas strednej školy. Firmu TEXTO (a tiež aj tento blog) sme s bratom založili preto, aby sme slovenským online podnikateľom ukázali, že obsahový marketing má z dlhodobého hľadiska naozaj zmysel. 8 rokov som pracoval ako freelancer, neskôr aj ako produktový manažér pre slovenský Zoznam. Chcem sa s vami podeliť o svoje názory, postrehy a zdieľať nové skúsenosti.

Žiadne komentáre
 

Pridaj komentár

Ďalšie články z nášho blogu: