Spoločnosti, ktoré robia content marketing naozaj dobre – 2. časť

Keďže content marketing patrí medzi tie najefektívnejšie marketingové stratégie, venoval som mu sériu dvoch článkov. V prvej časti som písal o 3 zahraničných spoločnostiach, ktoré vďaka content marketingu predbehli dobu.

Tentoraz sa pozriem na 3 firmy z našich končín. Pokúsim a načrtnúť príklady ako robia content marketing oni a prečo sú v ňom naozaj dobré.

Dôvera

Aktuálne najväčšia súkromná zdravotná poisťovňa na Slovensku, ktorá si získala priazeň vyše 1,4 milióna poistencov.  Nie je preto žiadnou novinkou, že okrem zákonnej starostlivosti poskytuje klientom aj nadštandardné služby.

Vďaka rôznym moderným, inovatívnym riešeniam, skvelým podujatiam a aktivitám, patrí aj v rámci content marketingu medzi špičku. Prostredníctvom obsahového marketingu si Dôvera u klientov buduje dôveru. 🙂

Časopis Dôvera

Okrem užitočného obsahu na webe poisťovne si klienti môžu prečítať aj jej časopis. Vychádza už od roku 2009 pravidelne každé 3 mesiace, pričom v tlačenej podobe ho môžu získať úplne zadarmo na každej pobočke. K dispozícii je tiež na stiahnutie alebo ako online prezentácia na webe.

Časopis je rozhodne zaujímavý a každý čitateľ v ňom nájde niečo užitočné. Obvykle obsahuje informácie zo zákulisia spoločnosti, množstvo článkov zameraných na poistenie alebo zdravotné problémy. Za zmienku stoja rozhovory s odobrníkmi, lekármi a športovcami. Tradične sú populárne recepty, krížovky, kvízy alebo maľovanky pre najmenších.

Výhodné lieky

Keďže Dôvera chápe, že finančné možnosti niektorých poistencov sú obmedzené, tak vytvorila v spolupráci so ZARAGUZOU naozaj užitočný web – VýhodnéLieky.sk. Skvelý obsah dáva možnosť každému návštevníkovi ušetriť nemalé peniaze.

Užívateľ zadá názov lieku a následne zistí, či v lekárni majú podobný liek s nižšou cenou, no zároveň s rovnakou účinnosťou. Navyše získa informácie o doplatkoch za lieky a koľko peňazí by mu mala zdravotná poisťovňa vrátiť.

Moja krvná skupina

Za zmienku tiež stojí projekt Moja krvná skupina, ktorý vznikol v spolupráci so Slovenským Červeným krížom. Jeho hlavnou úlohou je informovať ľudí o dôležitosti darovania krvi.

Po obsahovej stránke je tu množstvo článkov, ktoré sa venujú prakticky všetkému –  základné informácie, priebeh darovania krvi a podobne. Nechýba prehľadný e-book, ktorý si môže každý návštevník stiahnuť výmenou za e-mail.

Dôvera týmto spôsobom pomáha dobrej veci (viac o projkte tu) a zároveň si buduje skvelý vzťah s ľuďmi . Získala množstvo nových e-mailových kontaktov, promuje svoju mobilnú appku a prilákala na FB stránky cez 35 000 ľudí.

Dôverun

Portál Dôverun, zameraný na bežecké akcie, je pre aktívnych vyznávačov tohto športu to pravé orechové. Nájdu na ňom všetky pripravované bežecké podujatia na Slovensku, stručné informácia vrátane ceny za registráciu.

Nechýbajú články týkajúce sa behu, zdravotných benefitov a dokonca content pridávajú aj zdravotné benefity  publikujú aj samotní bežci. Tí už majú čo to za sebou a o skúsenosti sa radi podelia s ostatnými. Na webe je k dispozícií aj časopis pod názvom “Bežecký špeciál“.

V poradni odpovedá návštevníkom na otázky Michal Varga – tréner a organizátor niektorých športových podujatí. Dávnejšie patril medzi výborných triatlonistov, dnes pomáha v bežeckej kariére mladšiemu bratovi – Richardovi Vargovi, ktorého určite poznáte.

Keďže Dôvera vie, aké záľuby majú klienti, môže im ľahko predostierať kvalitný a relevantný obsah. Správne nastavený content marketing jej pomáha budovať brand a upevňovať vzťahy s okolím.

Alza – ten odporný mimozemšťan je všade!

Alza na trhu pôsobí už vyše dve desaťročia a od svojho vzniku sa dokázala predrať medzi špičku slovenského e-commerce. Momentálne je najväčší internetový obchod s počítačmi a elektronikou na Slovensku a v Čechách. Vďaka masívnej kampani snáď nenájdete nikoho, kto by tento e-shop a jeho zeleného maskota nepoznal.

Alza však nie je len o všadeprítomnom mimozemšťanovi a 100 tabletoch týždenne. Pravidelne vytvára a publikuje skutočne kvalitný obsah, vďaka ktorému sa jej zákazníci lepšie orientujú vo svete smart elektroniky.

Dajte zákazníkom to, čo hľadajú

Alza túto potrebu pochopila správne a content marketing na e-shope pevne uchopila. Pravidelne prináša tie najdetailnejšie popisy produktov. Je prakticky jedno, či ide o žehličku na vlasy, kancelársky notebook alebo parfém od Nina Ricci. V popise sa každý dozvie všetko, čo potrebuje o produkte a jeho vlastnostiach vedieť.

Pred samotnou kúpou produktu väčšina z nás prechádza Google a hľadá recenzie alebo diskusiu k danému produktu. Alza to vyriešila naozaj jednoducho a súčasťou každej karty produktu sú aj sekcie Hodnotenie a Diskusia. Zákazníci tak sami dodatočne vytvárajú veľmi užitočný obsah – zadarmo.

V diskusií sa ľudia môžu predajcov spýtať prakticky na čokoľvek. Pracovníci Alzy sa snažia odpovedať na všetky otázky, hoci rýchlosť odpovedí je slabá stránka. Vzhľadom na obrovský sortiment a počet zákazníkov sa to však dá pochopiť. V sekcií Hodnotenie si zas každý môže prečítať referencie a názory na produkt od ľudí, ktorí ho už reálne zakúpili a odskúšali jeho funkčnosť.

Alzáčik nezabúda ani na video obsah

Video obsah je prinajmenšom rovnako dôležitý ako ten textový. Preto má Alza už od roku 2007 vytvorený youtube kanál s názvom AlzaTech, na ktorom doteraz uverejnila až 1096 videí. Pravidelne pribúdajú recenzie elektroniky, predstavujú sa novinky a populárne technologické vychytávky.

Keď sme už pri tých recenziách, tak mi dáte určite za pravdu, keď poviem, že pozrieť si pár minútovú video recenziu je oveľa záživnejšie ako ju čítať. Kanál má doteraz ohromných 44 miliónov zhliadnutí, takže obsahový marketing ide Alze naozaj skvelo!

Tatra banka

Vznikla v roku 1990 a stala sa tak prvou súkromnou bankou na Slovensku. Momentálne patrí medzi 3 najväčšie banky na trhu so 110 pobočkami a vyše 3000 zamestnancami. Stavila na inovatívne služby, čo do značnej miery ovplyvnilo aj slovenský bankový trh. Kreativita banky sa naplno prejavila aj v content marketingu.

Návody “AKO” sú stále zaujímavé

Tatra banka ponúka na slovenské pomery naozaj revolučne služby. Keďže banka chápe, že nie všetci klienti sú úplne technologicky zdatní, vytvorila pre nich samostatný web – InovácieTB.

Každý si môže prečítať návody ako jednotlivé služby fungujú a aké možnosti so sebou prinášajú. Pridávajú sa aj užitočné tipy ako zefektívniť používanie produktov Tatra banky a ako vďaka nim ušetriť. Užitočný je aj youtube kanál Tatra banky, na ktorom bolo doteraz zverejnených 225 videí.

Unikátny video obsah vo forme súťaže

Pre zvýšenie povedomia a záujem mladých ľudí o služby Tatra Banky, prišla táto spoločnosť s naozaj zaujímavým nápadom na propagáciu študentských účtov. Pokiaľ máte v domácnosti študenta, tak určite ste tento obsah zachytili aj vy.

Jednalo sa o 3 rôzne video kampane, ktorých tvárou boli známe osobnosti a youtuberi. Konkrétne išlo o Rytmusovú finančnú akadémiu, #ToNekupis a práve prebiehajúcu kampaň Mimozemštan.

Video pre kampaň #ToNekupis v podaní známeho youtubera Expl0iteda.

V podstate sa jednalo o tvorbu obsahu vo forme videí, v ktorých sa youtuberi prihovárajú mladým ich rečou. Diváci boli museli vyriešiť niekoľko úloh a v prípade, že si vytvorili študentský účet mohli získať 30 € (podobne ako tomu bolo v kampani s Rytmusom).

Súťaž zaznamenala obrovský úspech. Nielen že sa videá stali okamžite virálnymi, no Tatra banke priniesli desaťtisíce nových klientov a leadov.

Content marketing je aj pre vás

Alza, Tatra banka a Dôvera prinášajú ľuďom naozaj hodnotný content. Prostredníctvom content marketingu rozširujú publikum a budujú brand. Odmena ich za to skôr či neskôr neminie! Pokiaľ ste s content marketingom ešte nezačali, tak by ste to mali čím skôr napraviť. Možno vám v rozhodovaní pomôže aj môj predošlý článok, kde som vyjadroval svoj názor na to prečo je firemný blog dôležitý.

2 comments

  1. Maja
    7. novembra 2017 at 9:50

    “jedná sa” je nespisovné. správne “ide o”.

  2. Ján Čakloš
    7. novembra 2017 at 10:48

    Vďaka za pripomienku Majka, opravili sme. 🙂

Comments are closed.