Základné rozmery na Facebook

Chcete vytvoriť úžasný post, poprípade nahrať novú titulnú fotku a neskôr zistíte, že rozmer jednoducho nevyhovuje. Určite to sami poznáte. A keďže som si v začiatok pri správe facebookových stránok prešiel niečim podobným, rozhodol som sa spísať základné rozmery na Facebook, ktoré by ste mali používať. Neskôr určite pridám ďalší článok, kde pôjdeme pekne do hĺbky. 🙂

Facebook rozmery príspevkov

Kvalita výstupu

Ešte než prejdeme k samotným rozmerom, netreba zabúdať, že rovnako dôležitá je aj kvalita výstupu - napríklad obrázka, ktorý zdieľate.

Pokiaľ s Facebookom aktívne pracujete, určite ste prišli na to, že jeho kvalita sa môže po nahraní vytratiť. Je to hlavne kvôli kompresii, ktorú Facebook robí z viacerých dôvodov. Kompresia je obzvlášť zreteľná, pokiaľ obrázok obsahuje text alebo logo spoločnosti.

Verím, že vám nasledujúce 3 "hacky" pomôžu aspoň čiastočne brániť sa tejto kompresii, ušetria fúru času a vo výsledku polahodia oku vašich fanúšikov.

Robte obrázky na Facebook 2-krát väčšie

Ak nahráte fotku, ktorá je dvojnásobne väčšia ako predpokladaná veľkosť zobrazenia, získate pri spomínanej kompresii výhodu a váš obrázok bude vyzerať o dosť lepšie. Neveríte? Tu je príklad z praxe.

Kliknite na obrázok pre detailné zobrazenie v plnej veľkosti.

Uisťujem vás, že obe fotografie sú rovnakej kvality a formátu (JPG). Jediná odlišnosť je v ich finálnom rozmere. Jeden obrázok je dokonale prispôsobený veľkosti, akou sa bude zobrazovať na Facebooku. Ten druhý je rozmerom presne dvojnásobný. Ako vidíte po rozkliknutí, tak rozdiel v kvalite je znateľný.

Veľkosť obrázka (kB)

Donedávna panovalo presvedčenie, že ak urobíte kompresiu obrázka (jeho veľkosť < 70 kB) ešte predtým, než ho nahráte na Facebook, ďalšia kompresia sa ho po nahratí už nedotkne (poprípade nie až v takej miere). Poďme sa teda pozrieť ako to dopadlo.

Kliknite na obrázok pre detailné zobrazenie v plnej veľkosti.

Dostať JPG pod 70 KB znamená samo osebe podstatné zníženie kvality. Napriek tomu bola kompresia na Facebooku aj v tomto prípade aplikovaná a rozdiely medzi obrázkami nie sú úplne najmenšie. Odporúčam preto nahrávať v čo najväčšej kvalite, bez kompresie.

PNG vs JPG

Diskusií, ktorý formát pre Facebook zvoliť, nájdete na internete mnoho. Niektoré sa v názoroch odlišujú a preto som stavil na istotu - vyskúšal som to v praxi. Oba obrázky majú totožné rozmery a rovnakú kvalitu. Ako môžete vidieť, formát JPG dopadol o dosť horšie (hlavne ak sa sústredíte na oblasť textov).

Kliknite na obrázok pre detailné zobrazenie v plnej veľkosti.

Rozmery na Facebook + tipy a odporúčania

Keďže sme si v úvode povedali niečo málo o kvalite výstupov, môžeme sa konečne vrhnúť na rozmery príspevkov na Facebooku (asi hlavný dôvod prečo ste začali čítať tento článok 😊).

1. Profilová fotka s optimálnym rozmerom 960x960 px

Narozdiel od titulnej fotografie, ktorá sa zobrazí len na vašej Facebook stránke, vašu profilovú fotku vidno prakticky všade - na timeline, v komentároch, v správach alebo vo Facebookovom vyhľadávaní. Zjednodušene povedané, reprezentuje vás najviac.

V prípade, že fotografia nie je v rozmere štvorca, môžete zvoliť ktorú jej časť chcete orezať. V každom prípade na desktope sa zobrazí v rozmere 180x180 px a 128x128 px na smartfónoch.

Profilový obrázok, ktorý sa zobrazuje vedľa vášho mena v komentároch a príspevkoch sa vždy automaticky zmenší na rozmer 40x40 pixelov.

Aby bola profilová fotografia čo najkvalitnejšia, odporúčam profilovku robiť v rozmere 960x960 px.

2. Cover fotka

Cover fotografia je dôležitá súčasť každej FB stránky. Jej zobrazenie je na desktope 820x310 px a v prípade mobilu 640x360 pixelov. Titulnú fotku si vždy radšej dopredu odskúšajte, niekedy sa môže stať, že v mobilnej verzii nebude časť textu jasne viditeľná.

V prípade potreby vám môžu pri tvorbe cover fotky pomôcť aj naše náčrty:

Okrem titulnej fotky si môžete zvoliť aj tzv. slideshow – čiže až 5 rôznych fotiek, ktoré sa po čase menia. K funkcii sa dostanete cez to isté menu, ktoré vám umožňuje pridať / zmeniť titulnú fotografiu.

Za zmienku tiež stojí aj možnosť pridania videa – odporúčaná veľkosť 820x462 pixelov, pričom jeho dĺžka by mala byť 20 až 90 sekúnd. Nemusí obsahovať zvukovú stopu.

Namiesto statickej fotky môžete mať teda video, ktoré predstavuje vašu firmu alebo napríklad novú kolekciu topánok. Takáto forma sa mne osobne zdá oveľa zaujímavejšia a prínosnejšia.

3. Zdieľaná fotka na timeline

Pri zdieľaní fotografií na svojej nástenke môžete využiť niekoľko základných rozmerov. Líšia sa hlavne vo finálnom zobrazovaní. Názvy som si vymyslel podľa vlastností, ktoré ich najviac vystihujú. 😀 Nezabudnite obrázky tvoriť v 2-násobnej veľkosti zobrazenia -> ako som písal niekoľko odstavcov vyššie.

  • Štvorec – základný rozmer, ktorý osobne používam najčastejšie. Rozmer zobrazenia 470×470 px.
  • Maximálna výška – ak sa chcete v sieti mnohých príspevkov odlíšiť, môžete občas zaexperimentovať a využiť rozmer zobrazenia 714×476 px. Zabezpečí, že sa váš príspevok bude zobrazovať v maximálnej možnej výške bez toho, aby zakryl nejakú podstatnú časť.
  • Hrubý obdĺžnik – rozmer zobrazenia 316×476 px.
  • Tenký obdĺžnik – rozmer zobrazenia 316×235 px.

 Takýchto obrázkov môžete pridať aj niekoľko naraz. Zobrazenie niektorých kombinácií si pozrite v galérii:

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

5. Zdieľaný odkaz 

Obrázok zdieľaného odkazu sa zobrazuje vo veľkosti 450x235 px. Istý čas bolo možné zvoliť namiesto automaticky dosadeného obrázku svoj vlastný a odkaz prispôsobiť. Táto funkcia však bola niekoľko mesiacov odstránená - pravdepodobne kvôli clickbaitom a zavádzajúcim obrázkom.

Existujú preto 3 možné riešenia:

  • Urobiť Facebook carousel – možnosť zvoliť ďalšie fotky k článku. Vyzerať môže napr. takto.
  • Ak zdieľate odkazy z vlastných stránok, je možné určiť, ktorý obrázok chcete použiť ako miniatúru k článku / stránke. To si však budete musieť nastaviť priamo na vašej web stránke.
  • Nastavenie obrázka a popisov cez Business Manager alebo Link Ownership (návod tu).

6. Video na Facebooku

Video je nevyhnutnosť úspešného obsahového marketingu (dávnejšie som zvýrazňoval aj v článku). Pokiaľ by ste na Facebook chceli video zavesiť, tak odporúčam dodržať nasledovné parametre.

  • Pomer strán: 9:16 do 16:9
  • Dĺžka videa: od 1 do 240 s – krátke videá, trvajúce maximálne 15 sekúnd, sú podľa Facebooku najúčinnejšie pre odovzdanie celej vašej správy užívateľom.
  • Formát: najlepšie MP4 alebo MOV – na výber je však aj mnoho ďalších.
  • Veľkosť súboru: až do 4 GB
  • V pravom stĺpci sa zobrazí: 254×133 px

7. Promovanie FB stránky

Pokiaľ by ste radi rozšírili vašu fanúšikovskú základňu, môžete skúsiť propagáciu vašej FB stránky. Tá sa bude v podobe, ktorú vidíte nižšie, zobrazovať napríklad na časovej osi potencionálnym fanúšikom.

Túto formu propagácie nevyužívam a neodporúčam. Podobne získaní fanúšikovia sú väčšinou "mŕtve duše" - na stránke ich síce máte, ale akákoľvek interakcia sa od nich očakávať jednoducho nedá.

Fanúšikov by ste mali získavať skôr kvalitným obsahom a jeho následnou propagáciou. Ak to však chcete otestovať a vyskúšať, tak vám poslúžia tieto rozmery na Facebook:

  • Rozmer obrázka: 1 200×444 px
  • Na počítači sa zobrazí ako: 470×174 px
  • Na mobile sa zobrazí ako: 560×208 px
  • V pravom stĺpci sa zobrazí: 254×94 px

8. Kliky na web stránku

Propagovať na Facebooku môžete aj priamo svoju web stránku. Pokiaľ dobre nastavíte cieľovú skupinu a rozpočet, môžete sa dostať na naozaj zaujímavé ceny za preklik.

  • Rozmer obrázka: 1 200×628 px
  • Na počítači sa zobrazí ako: 470×246 px
  • Na mobile sa zobrazí ako: 560×292 px
  • V pravom stĺpci sa zobrazí: 254x 33 px

9. Facebook ponuky

Zaujímavé z hľadiska predaja sú určite aj ponuky na Facebooku, ktoré si môžu potencionálni zákazníci uložiť, alebo rovno vďaka takejto ponuke nakúpiť. Pokiaľ si ju uložia, ponuka sa automaticky zaradí do zložky "Uložené" v hlavnom ľavom menu a môžu sa k nej kedykoľvek vrátiť.

  • Rozmer obrázka: 1 200×628 px
  • Na počítači sa zobrazí ako: 470×246 px
  • Na mobile sa zobrazí ako: 560×292 px
  • V pravom stĺpci sa zobrazí: 254×133 px

10. Text príspevku na Facebooku

Pokiaľ si plánujete vyliať srdce tak majte na pamäti, že z vašich litánií sa na Facebooku zobrazí maximálne prvých 500 znakov. Následne užívateľ musí zakliknúť tlačidlo -> Zobraziť viac. V prípade zobrazenia na smartfóne je to ešte menej, konkrétne 110 znakov. Nezabúdajte na emotikonov, ktorí môžu inak na pohľad suchý text značne oživiť.

To je na dnes všetko. Verím, že vám uvedené parametre a rozmery na Facebook padnú na úžitok pri vytváraní postov a zároveň pomôžu prinášať vášmu publiku kvalitnejší content.

Marketingový guru, top špecialista v obore ... to síce zatiaľ nie som, ale rád vám pomôžem s tvorbou contentu. Mám slabosť pre históriu, nové technológie a šport. Každý druhý deň makám vo fitku, počúvam kvalitný rap a zo všetkého najviac si rád pochutnám na dobrom jedle! :)

Žiadne komentáre
 

Pridaj komentár

Ďalšie články z nášho blogu: