Pätoro AR prikázaní pre váš budúci marketing

Či máte šancu dostať sa do neba nevieme, no do toho podnikateľského určite, a to vďaka rozšírenej realite. Nezáleží na tom, aké produkty vyznávate ponúkate. Týchto 5 prikázaní sa vám na ceste za úspechom v blízkej budúcnosti určite zíde.

1. Cti vývoj technológií i značku svoju

Doba sa mení a spolu s ňou aj nároky spotrebiteľov. Trh je nútený sa im neustále prispôsobovať a tí, čo s nimi neudržia krok sú, bohužiaľ, odsúdení na zatratenie. Pozorné sledovanie technologického vývoja a súčasných noviniek však nestačí. Dôležitá je aj ich včasná implementácia do marketingovej stratégie či reklamnej kampane.

Mohlo by sa zdať, že AR (augmented reality) sa zatiaľ týka iba svetových či väčších značiek. Nepotrvá však dlho a využívať ju bude môcť aj vaša konkurencia. A ak sa pri jej doháňaní nechcete zapotiť ako hriešnik v kostole, inováciám by ste mali dať šancu.

2. Nepreriekneš krivého svedectva proti AR trendom

Áno, rozšírenú realitu si mnohí spájajú s hrou Pokémon Go, ktorá posadla desiatky miliónov používateľov po celom svete. Ako by však naháňanie sa za animovanými postavičkami dokázalo pomôcť vášmu biznisu?

Jednoducho. Podobné aplikácie naučili ľudí používať svoje elektronické zariadenia na interakciu s virtuálnymi objektmi v skutočnosti. Digitálny svet sa tak pre verejnosť stal oveľa realistickejším, a to nielen v rámci zábavy, ale i marketingu. Rozšírená realita totiž dokáže vdýchnuť život aj produktom či službám.

Takto vzal Uber cestujúcich z hlavnej stanice v Zurichu na virtuálne dobrodružstvo prostredníctvom exotickej AR kampane.

AR aplikácie využívajú napríklad automobilky Hyundai či Mercedes. Vytvorili totiž digitálny manuál pre šoférov, ktorý majiteľom auta cez virtuálneho asistenta priblíži tie najrôznejšie funkcie a ich používanie. Módna značka ZARA zasa využila rozšírenú realitu na prezentovanie svojej kolekcie, kde nehybné figuríny vystriedali virtuálne modelky prechádzajúce sa uličkami a sklenenými výkladmi predajne.

Za automobilovým či módnym priemyslom nezaostáva ani ten nábytkársky. S AR aplikáciou IKEA Place si zákazníci dokážu virtuálne zariadiť a obzrieť svoj vynovený domov ešte pred tým, než by nábytok kupovali, prevážali a skladali.

V budúcnosti sa nenechajte zaskočiť ani pri kúpe lístka na koncert či iné podujatie. Vyberať sedadlá si nebudeme musieť podľa 2D plánu, ale prostredníctvom AR aplikácie, ktorá nás na dané miesto „usadí“. Pred uskutočnením objednávky si tak budeme môcť vyskúšať rôzne výhľady a vybrať si sedadlo s tým najlepším.

Prekvapivé číslo

Až 2 z 3 ľudí majú záujem využívať AR ako pomoc pri nakupovaní.

Zdroj: „How smartphones and AR are changing the way we see and interact with the world.“ December 2019. ThinkwithGoogle.com.

3. Zákazníka necháš produkt skúsiť, až potom kúpiť

Ako sme načrtli na konci predošlého článku, AR sa na propagáciu, zvyšovanie povedomia o značke a dokonca aj pri predaji produktov na e-shopoch využíva čoraz častejšie.

Pamätáte si na boom produktových fotiek v 360° uhle? Vďaka prehľadnosti si túto novinku spotrebitelia ihneď obľúbili a mnohé e-shopy vizuály svojich produktov o tento formát obohatili. Avšak, kým 360° fotografie dovoľujú zákazníkom obzrieť si slnečné okuliare z každej strany pohybom myši či automatickým otáčaním, rozšírená realita umožňuje záujemcovi si produkt virtuálne vyskúšať priamo na svojej tvári.

Príklad 360° produktovej fotografie slnečných okuliarov značky Ray-Ban.

Pozitíva digitálnej skúšobnej kabínky si uvedomila aj svetoznáma značka Ray-Ban, ktorá na svojom webe ponúka rôzne typy okuliarov s „fičúrkou“ Try it on. Ak aj vy patríte medzi šťastlivcov, ktorí majú problém vybrať si tie správne kvôli špecifickému typu tváre, možnosť nasadiť si ich skôr, než zaplatíte objednávku a prevezmete balíček od kuriéra vás určite poteší.

Vyskúšať si nejaké môžete hneď teraz spolu s nami. Navštívte web Ray-Ban cez mobil, vyberte si okuliare a kliknite na čierne tlačidlo Try it on. Povoľte prístup ku kamere zariadenia a nasmerujte ju tak, aby sa vaša tvár zmestila do oválu vyznačeného na obrazovke. Hotovo. To, že mne okuliare na fotke nižšie nesedia nie je problém AR funkcie, ale mojej tváre. Ako ilustračný príklad však postačia. 😀

Ukážka AR skúšobnej kabínky, ktorú značka Ray-Ban pridala k 360° fotografiám na svojom e-shope.

4. Nepohrdneš filtrami na Instagrame či Facebooku

Statický produktový obrázok je klasika, na ktorú sú ľudia zvyknutí, takže len tak nevymizne. Video reklama je na tom s upútaním pozornosti o niečo lepšie. Avšak, čo sa noviniek týka, na rad prichádza práve AR propagácia prostredníctvom filtrov na sociálnych sieťach. Tá si vďaka pohlcujúcemu zážitku dokáže používateľov pri „skrolovaní“ štandardnými formátmi získať ľahšie a udržať dlhšie.

Filtre s funkciou Try it on testujú a využívajú na sociálnych sieťach nielen módne, ale aj kozmetické značky, ktorých produkty si môžete virtuálne vyskúšať na vlastnej koži. Pri kliknutí na produkt označený v príspevku sa medzi možnosťami objaví aj tlačidlo Vyskúšať si, ktoré vám prostredníctvom AR filtra na pery nanesie rúž vo vybranom odtieni.

Zdá sa, že v budúcnosti sa dámy budú môcť úplne rozlúčiť so skúšaním testerov v drogériách a hádaním správneho odtieňa. A to nielen rúžov, ale aj make-upov, lakov na nechty či farieb na vlasy.

Príklad AR filtra kozmetickej značky NARS na Instagrame @narsissist. Zdroj: virtualrealitytimes.com

Rozšírená realita a filtre na sociálnych sieťach však nie sú len súčasťou skúšania produktov, ale aj propagácie značky všeobecne. Už to budú takmer 2 roky, čo Michael Kors nadviazal spoluprácu s Facebookom a vytvoril úplne prvú AR reklamu na tejto platforme.

Od 27. júna do 10. júla 2018 bežala na Facebooku prvá reklama využívajúca AR filtre.

5. Uľahčíš život zákazníkovi či partnerovi

Rozšírená realita vie byť nápomocná hneď v niekoľkých ohľadoch, a to nielen pre vašich zákazníkov, ale aj partnerov. Na mítingoch totiž brožúrky, papierové modely či PowerPoint prezentácie vystriedajú aplikácie, ktoré poskytnú informácie a presnú predstavu vďaka virtuálnym podkladom, AR vizitkám či 3D modelom.

Technologickým vývojom sa rozširuje nielen realita, ale aj marketingové obzory a my sa už teraz tešíme, čo nám budúcnosť prinesie.