Ako získať followerov na Instagrame

Niežeby na počte sledovateľov na sociálnych sieťach záležalo, ale áno. Samozrejme, osobný úspech by sa nemal merať číslami, no pri tom biznisovom sa štatistikám nevyhneme. Ak ste si založili instagramový účet a nepatríte len k stalkerom pozorujúcim, ale aj aktívne prispievajúcim, určite by vás potešilo, keby vašu aktivitu pravidelne sledoval čo najväčší počet ľudí.

Reálni followeri vs. čierni pasažieri

Tak ako v mnohých životných situáciách, aj pri získavaní fanúšikov platí, že pomaly ďalej zájdeš. Avšak, tí lenivejší sa v honbe za koncovkami tis. a mil. na svojom osobnom či firemnom profile rozhodnú vziať to skratkou – sledovateľov si kúpiť. Narazia však na slepú uličku.

Výsledkom síce je tučné číslo vedľa fotky a pohladené ego, ale žiadny engagement, leady či konverzie, a teda reálne výsledky. Navyše, takéto účty skôr či neskôr čaká odhalenie. Profil so stovkami tisíc sledovateľov, no s 10 srdiečkami na fotke – veľmi nenápadné.

Sústrediť by ste sa preto mali na skutočných užívateľov, nie čiernych pasažierov. Rovnako dôležité je aj spomedzi reálnych následne získať tých relevantných followerov, ktorí sa o váš obsah či biznis skutočne zaujímajú a budú vás tak sprevádzať na ceste za úspechom dlhodobo. Nižšie vám poradíme, ako docieliť, aby k vám nasadli tí správni. Pripútajte sa.

Doprajte im pôžitok z jazdy

V prvom rade musí váš profil, podotýkame, že verejný, obsahovať kvalitný obsah, ktorý zaujíma danú cieľovú skupinu. Instagram je založený na vizuálnej komunikácii, ktorá by mala byť na vašom účte jednotná, no kreatívna a autentická, aby motivovala ostatných používateľov k ťuknutiu na modré tlačidlo SLEDOVAŤ hneď na prvý pohľad. Či už cez Instagram prezentujete príbeh značky, podniku, produktu, služieb alebo ten svoj osobný, dajte si záležať na konzistencii štýlu i vyjadrovania.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Chris Do (@thechrisdo),

Profil na sociálnych sieťach môže byť hlasnou trúbou vášho biznisu a keď ňou na seba upriamite pozornosť účastníkov instagramovej premávky, dajte im jasne vedieť, kto ste a kam smerujete. Okrem vhodného názvu, korešpondujúceho s inými platformami, preto nezabudnite nahrať profilovú fotografiu (najlepšie s logom) a čo najvýstižnejšie vyplniť 150 znakové BIO, kde môžete, na rozdiel od popisov či komentárov príspevkov, vložiť „klikateľný“ link. Z účtu tak budete smerovať ľudí na váš web, e-shop či YouTube kanál a z nich zasa späť na Instagram.

Využívajte prostriedky hromadnej dopravy followerov

Napriek tomu, že Instagram môže na prvý pohľad pôsobiť ako obyčajná galéria obrázkov, pod kapotou skrýva oveľa viac. Komunikovať môžete s používateľmi prostredníctvom rôznych formátov.

Klasická fotografia, grafické kreatívy, video, carousely príspevkov, IG stories a highlights, IGTV či Instagram LIVE – tieto všetky máte plne k dispozícii, ostáva už len zvýšiť výkon pri ich tvorbe a vypĺňaní redakčného kalendára.

Marketing na sociálnych sieťach vám následne dáva možnosť šliapnuť na plyn a preradiť na vyššiu rýchlosť propagovaním príspevkov či tvorbou reklamy podobne ako na Facebooku. Stačí zvoliť vhodný obsah a formát, nastaviť správne publikum, natankovať rozpočet na propagáciu a priebežne optimalizovať jeho spaľovanie.

Navigujte ľudí k vám

Aby vás užívatelia pri blúdení instagramovými cestičkami našli ľahšie, využite dopravné značky v podobe hashtagov. Pridať ich môžete až 30, no to by mohlo vyznelo dosť zúfalo a k lepšiemu výsledku by to radikálne nedopomohlo. Z hľadiska zachovania si cti je za povolený počet prepravovaných mriežok v príspevku považovaný oveľa menší počet. Povedzme, že radšej než autobus by ste šoférovali športový kabriolet, pohodlný sedan, SUV, maximálne menšiu rodinnú dodávku.

Ako ste si mohli všimnúť, až príliš rada používam obrazné pomenovania. 🤷🏽‍♀️ Aby tie automobilové neuberali na zrozumiteľnosti mojej výpovede, skrátim to: použite 5 – 7 hashtagov a urobte tak v popise, nie komentári – odporúčajú to tieto štatistiky.

Taktiež si dávajte pozor, aby ste sa v premávke vyhli zápcham – všeobecným mriežkam ako #love, #follow, #tagsforlikes, #happy a podobne, ktoré vás nikam neposunú. Voľte relevantné či aktuálne hashtagy, ktoré sú zmieňované v menšom počte príspevkov, aby medzi nimi mal šancu vyniknúť ten váš. Nič vám nebráni prísť aj s vlastnými, ako sme to v rámci kampane #ranosDayUp spravili my.

#ranosDayUp sme využili v rámci súťaže, do ktorej sa cez sociálne siete zapojilo 654 ľudí.

Ľudí dokážete k sebe navigovať aj označením polohy. Vyberte lokalitu, v ktorej sa nachádzate vy alebo váš biznis a zvýšite tak šance, že vás objaví viac používateľov práve z najbližšieho okolia. Ak máte internetový obchod, z príspevku môžete smerovať potenciálnych zákazníkov do cieľa priamym označením produktov na fotke, o ktorom sme písali v predošlom článku.

Riaďte hustotu premávky

Veľa ľudí váha, či pri publikovaní obsahu staviť na kvalitu alebo kvantitu. Najlepšou radou je spojiť obe dokopy a zdieľať príspevok aspoň raz do dňa. Chápeme však, že ak svoje sociálne siete spravujete interne, nie vždy sa to dá. Či už budete tvoriť a zdieľať príspevky sami, alebo váš profil zveríte do rúk tímu odborníkov, dbajte na pravidelnosť a interakciu so svojimi súčasnými fanúšikmi. Pokladajte otázky, lajkujte, odpovedajte na komentáre a pre boha živého skúste odpisovať na správy do 24 hodín – rada, ktorú by si mali zobrať k srdcu nielen firemné profily, ale aj tie osobné (a ja tiež). 👀

Publikujte v dopravnej špičke

To znamená vtedy, keď priemerný počet návštev Instagramu zo strany vašich sledovateľov v typický deň dosahuje maximum. Zistíte to vo vašom biznis účte v časti ŠTATISTIKY – PUBLIKUM. Ak by sme pri vysvetľovaní časového princípu postovania dali opäť nejakého to prirovnanie, bol by to semafor. Na našom TEXTO profile dopravná situácia vo štvrtky napríklad vyzerá takto: červená – nočné a skoré ranné hodiny, oranžová – poludnie a približne 18:00, zelená – okolo 9:00, 15:00 a 21:00.

Štatistiky najväčšej aktivity vašich fanúšikov môžete sledovať podľa hodín i dní v týždni.

Po ceste zvezte zopár spolujazdcov

Nebojte sa prizvať na dobrodružstvo za úspechom zopár influencerov. Avšak, oblúkom sa vyhnite stopárom – neberte každú ponuku, ktorá stojí na krajnici a spolupráce na influencer marketing vyberajte rozvážne. Rozhodovať sa musíte na základe analýzy cieľovej skupiny a marketingových cieľov.

Nie vždy sa oplatí sústrediť na známe osobnosti. Veľa značiek dáva príležitosť micro influencerom, pričom niektorým sa oplatila stratégia oslovovania „obyčajných smrteľníkov“, teda nano influencerov. Značka sa tak viac približuje svojej cieľovej skupine a vytvára autentický dojem. Napríklad značka @brightswimwear oslovila na spoluprácu aj mňa, a to sa nechválim – hanblivo zdvorilo som odmietla. 😂 Je to však skvelý príklad ako veľmi NANO sa až dá „klesnúť“ a pritom mať na konte viac než 227 000 followerov a stúpať stále nahor. Poteš sa fotkami smrteľníčok v plavkách.

Usporiadajte preteky

My ľudia sme súťaživé organizmy a to nielen, keď je na konci trate sľúbená odmena. Používatelia sociálnych sietí sa radi zapájajú do interaktívnych príspevkov ako hádanky, riešenia príkladov, labyrinty, kvízy či rôzne hlasovania, na ktoré sú stories ako stvorené.

Príklady, ako môžete publikum zabaviť kvízom či hlasovaním a zároveň vylepšiť svoje štatistiky.

Na zapojenie súčasných fanúšikov a prilákanie nových sú najefektívnejšie oficiálne súťaže. Pri ich organizovaní nezabúdajte na kreatívny nápad, lákavé výhry, pravidlá, legislatívu a riadenie sa pravidlami cestnej premávky.

Analyzujte prejdenú a plánujte najbližšiu trasu

Hovorí sa, že s poctivosťou sa ďalej zájde, a to aj na strastiplnej trati získavania followerov. Sledujte preto dôležité metriky a analyzovaniu výkonnosti či optimalizovaniu vášho Instagramu venujte dostatočný čas. Ak ho nemáte, radi vám poskytneme ten náš a cestu za vašimi cieľmi na sociálnych sieťach odšoférujeme za vás.