Ako robiť marketing na Instagrame

Instagram, ako druhá najväčšia sociálna sieť na svete s miliardou aktívnych užívateľov, predstavuje mimoriadne silné sociálne médium. Práve vďaka svojmu zameraniu na vizuálny obsah znamená pre svet marketingu výbornú príležitosť. Využite možnosť zviditeľniť sa na Instagrame aj vy – mám pre vás pár skvelých tipov ako na Instagram marketing.

Ako vznikol Instagram

Začiatky Instagramu pozná asi každý. Na osvieženie pamäti len pripomeniem, že túto sociálnu sieť založil v roku 2010 Kevin SystromMike Krieger. Pôvodný projekt, ktorý pod názvom Burbn obsahoval viacero funkcií, sa po príchode Mikea Kriegera zameral viac-menej len na mobilné fotografie, z čoho následne vznikol Instagram.

Necelé dva roky od jeho vzniku kúpil Instagram za jednu miliardu dolárov Facebook. V tom čase mala pomerne mladá sociálna sieť “len” 30 miliónov aktívnych používateľov. Odvtedy sa však veľa zmenilo. Dnes marketing na Instagrame využívajú viac než 2 milióny inzerentov a nachádza sa na ňom 25 miliónov biznis profilov. (zdroj)

Prečo práve marketing na Instagrame?

  • Instagram rastie rýchlosťou až 5 % každé tri mesiace (rýchlejšie ako napr. Snapchat alebo Facebook).
  • Vďaka stúpajúcej popularite (najmä medzi mladou generáciou) je Instagram čoraz vyhľadávanejšou platformou pre online marketérov.
  • Instagram je druhou najpoužívanejšou sociálnou sieťou (hneď po Facebooku).
  • Viac ako 60 % užívateľov sa denne prihlási na Instagram.
  • Videá na Instagrame majú dvakrát väčší dosah ako videá na ktoromkoľvek inom médiu.
  • Až 60 % ľudí vyhlásilo, že nový produkt objavili práve na Instagrame.

Čo funguje na Instagrame alebo dosiahnite Insta úspechy

Ak chcete zistiť, čo najviac platí pre vaše publikum, musíte začať experimentovať. To znamená častejšie tvoriť a zverejňovať príspevky. Publikovanie príspevkov na Instagrame aspoň raz denne je jeden z najlepších príkladov. Dokonca značky ako TopShop a H&M zverejňujú posty až trikrát denne (ak nie aj častejšie). K publikovaniu vás možno povzbudí fakt, že až 75 % užívateľov Instagramu po tom, ako si pozrie reklamný príspevok, podnikne ďalšie kroky, napríklad navštívi danú webovú stránku.

Videá & emoji priťahujú pozornosť

Podľa analýzy takmer deviatich miliónov príspevkov majú videá približne o 21 % viac interakcií (lajkov a komentárov) ako obrázky. Hoci fotky patria medzi najčastejší druh postov, ani zďaleka nedosahujú toľko ohlasov ako carousely a videá. Možno aj to je dôvod, prečo až 25 % reklám na Instagrame tvoria samotné videá.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Meet the easiest outfit on the planet, aka why we packed it for our trip to Oaxaca! #jcrewalways

Príspevok, ktorý zdieľa J.Crew (@jcrew),

Zabojujte o záujem fanúšikov aj s pomocou emotikonov. Ich úspech je založený na tom, že príspevku dodávajú emóciu a štipku ľudskosti. Okrem toho umožňujú užívateľom naladiť sa na rovnakú vlnu, akú chce značka svojím postom zdieľať.

Niche obsah ako alternatíva k mainstreamu

Vedeli ste, že 70 % marketérov vytvára viac obsahu ako kedykoľvek predtým? Toto číslo je pre nás zaujímavé z jedného dôvodu. Znamená totiž, že je stále viac a viac obsahu, ktorý sa snaží získať si pozornosť toho istého diváka. Výsledkom je, že vidíme čoraz viac značiek, ktoré sa zameriavajú na veľmi špecifický segment publika. A ako môžete sami vidieť, niektorým to ide veľmi dobre.

Namiesto zacielenia na každého, kto by mohol mať záujem o váš produkt alebo službu, si vyberte konkrétny segment publika, na ktorý sa chcete zamerať. Napríklad, ak predávate prírodný produkt, ako je DayUp – smoothie bez obsahu cukru, vyselektujte si tých, čo chcete osloviť. Neplytvajte časom a energiou na všetkých užívateľov, ktorí si radi pochutnajú na ovocí. Skúste radšej zaujať ľudí vyznávajúcich zdravý životný štýl zverejňovaním zábavných fotiek spolu s daným produktom.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Začnite ráno bez hriechu. ???? Výživný DayUp je zdravá desiata, kvôli ktorej zomiera iba ovocie a obilniny. ????????

Príspevok, ktorý zdieľa ????DayUp Slovensko???? (@dayup.sk),

Zmeny zasiahli aj oslovovanie influencerov

Väčšina užívateľov už prišla na to, že celebrity sú za propagáciu produktov platené a prestávajú im veriť. Zanevrieť na influencer marketing úplne, by však bolo predčasné. Dôveru si totiž získavajú nano influenceri s počtom 1 000 – 10 000 fanúšikov, u ktorých sa očakáva vyššia miera autenticity a dôveryhodnosť. To, že majú menší počet followerov, vytvára dojem, že ich odporúčania sa rovnajú tým, aké by vám dala kamarátka alebo dobrý známy. Okrem toho môžu znamenať nižšie náklady, vyššiu návratnosť investícií či jednoduchšiu formu spolupráce.

Podľa Nielsenovho výskumu až 92 % spotrebiteľov väčšmi dôveruje odporúčaniam jednotlivcov (aj keď ich nepoznajú), ako odporúčaniam značiek. To znamená, že uvidíme viac značiek, ktoré sa rozhodnú pracovať s nano influencermi v snahe účinnejšie osloviť publikum.  Ako teda robiť Instagram marketing? Zamerajte sa na kľúčových influencerov vo vašom odvetví, pričom sledujte skôr úroveň angažovanosti ako počet ich followerov. Vybraným užívateľom pošlite výber vašich produktov, aby s nimi mohli nasnímať fotografie alebo spolu vytvorte nápady na reklamné kampane, ktoré presne zasiahnu vaše špecifické publikum.

Podporte Instagram shopping

Shopping tagy, označovanie produktov v príspevkoch s možnosťou pridať ich do košíka, či storyčká s linkami umožňujú jednoduchý impulzívny IG nákup. Ak teda vlastníte eshop a pomocou postu s novým tovarom ste prilákali ľudí na vašu stránku, prečo im priamo neumožniť (keďže nakupovanie cez IG je konečne dostupné aj na Slovensku), aby si kúpili, čo sa im páči?

Nákupné príspevky môžete na účtoch rozpoznať pomocou bielej ikonky nákupnej tašky v pravom hornom rohu príspevkov. Na jednej fotke môžete označiť aj viac produktov, ale nezostávajte len pri fotkách. Skúste rôzne formáty postov, napríklad carousel alebo video.

Zaujímavý je aj Shopping Feed, v ktorom Instagram ponúka produkty podľa preferencií používateľov. Ďalším pozitívnym bodom je zistenie, že užívatelia sa radi spájajú so značkami na Instagrame.

Kreatívna forma vyjadrenia s IG stories

Hoci zverejnené instastories po 24 hodinách miznú (môžete ich ukladať / recyklovať), tak ich úloha v online marketingu je nenahraditeľná. Časové ohraničenie im totiž dodáva punc výnimočnosti a núti užívateľov pravidelne ich sledovať.

Neponúkajú len možnosť zachytiť udalosti  zo života alebo náhodné okamihy, ale aj zámerne vytvorené momentky. Či už je vaším cieľom brand awareness, zvýšenie návštevnosti alebo rovno konverzia, Instagram Stories môžu byť mimoriadne efektívnym pomocníkom.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Can you say glow????up????? #dailyharvest

Príspevok, ktorý zdieľa DAILY HARVEST (@dailyharvest),


S funkciami ako je geo lokácia, hashtagy, takeovers, ankety, gify, nálepky a pod. je zaangažovanie značky pomerne jednoduché. Potrebujete len trocha kreativity. S business kontom máte navyše možnosť podrobnejšej spätnej väzby a prístup k dátam, ako sú impresie, dosah, či interakcie. S ich pomocou budete môcť analyzovať, ktoré instastories získali väčší ohlas a ktoré, naopak, zrovna neoslnili.

Nebojte sa chýb. Metóda pokus-omyl vás môže priviesť až k dokonalosti v rámci marketingu na Instagrame. Okrem toho, vedeli ste, že až  1/3 najsledovanejších instastories má marketingový charakter?

Marketing na Instagrame? Súťaž by nemala chýbať

Súťaže na Instagrame (rovnako ako Facebook súťaže) sú stále výborným spôsobom, ako odmeniť verných fanúšikov. Navyše vám pomôžu prilákať nových priaznivcov. Stačí, ak vhodne nastavíte pravidlá súťaže, napríklad pridať k fotke výstižný komentár alebo odpoveď na súťažnú otázku. Ešte zaujímavejšie môže byť pridanie originálnej súťažnej fotky, napríklad s produktom, ktorý predávate.

  • Dodržujte platnú legislatívu.
  • Nastavte jasné, zrozumiteľné pravidlá a vizuál súťaže. (pravidlá umiestnite na viditeľné miesto)
  • Nezabudnite v štatúte na vyhlásenie typu „Súťaž nie je žiadnom prípade sponzorovaná, schválená či spravovaná Instagramom alebo s ním nejako spojená.“
  • Vyberte vhodnú cenu, primeranú k danej súťaži a dostatočne lákavú pre vašu cieľovku.

Vyberte si správny čas, kedy publikovať

Zistite, kedy sú vaši followeri najaktívnejší v službe Instagram Insights. V závislosti od konkrétneho publika sa najlepšie dni a časy na uverejnenie môžu mierne líšiť. Väčšiu mieru zaujatia vykazujú víkendové príspevky, keďže konkurencia je cez víkend značne nižšia. Väčšina príspevkov (až 76,13 %) je totiž publikovaná v pracovné dni. Víkendové príspevky tak ponúkajú až o 22,3 % vyššiu mieru zaujatia. (zdroj)

Sledujte správne metriky, len tak bude Instagram marketing efektívny

Nemôžete zlepšiť výkonnosť svojho Instagramu a optimalizovať ho, pokiaľ neviete, ako sa stránka a príspevky zobrazujú a čo presne by ste mali sledovať. Len ak máte k dispozícii merateľné výsledky z analýzy, budete presne vedieť, čo funguje a čo nie. Pokiaľ neviete ako robiť marketing na Instagrame, poraďte sa s nami. Pomôžeme vám nastaviť stratégiu a zároveň nakopnúť váš instagramový profil.

Pridaj komentár